Czarnuszka i jej właściwości pomocne przy leczeniu trądziku !


          Czarnuszka roślina pochodząca z zachodniej Azji, uprawiana jest także w Indiach i na Bliskim Wschodzie. Większość ludzi kojarzy czarnuszkę tylko jako przyprawę stosowaną w kuchni. W Polsce znana jest jako dodatek do wypieku chleba.  Roślina była znana też jako odpychacz owadów.  Jednak dziś skupię się na jej innym działaniu a dokładnie na  właściwościach leczniczych. Czarnuszka stosowana jest przy leczeniu trądziku i innych chorobach skórnych.  Przy leczeniu trądziku najlepiej przyda nam się tonik, który możemy wykonać samodzielnie w domu.




Właściwości:
- wpływa na prawidłowy wygląd skóry, poprawia jej kondycję
- działa antybakteryjnie, antywirusowo i przeciw grzybicze
- hamuje nadmierną odpowiedz immunologiczną (min. Alergie)
- chroni przed wolnymi rodnikami
- pomaga w leczeniu chorób pasożytniczych układu pokarmowego
- wspomaga trawienie

Tonik z czarnuszki dla cery trądzikowej i mieszanej:

1,5 łyżeczki nasion z czarnuszki rozdrabniamy a następnie zalewamy gorącą wodą. Taki toni przechowujemy w lodówce przez 4/5 dni.


* Nasiona najlepiej rozdrabniać w moździerzu lub nożem do siekania ziół, który moim zdaniem nadaje się do tego najlepiej.

Tonik stosuje dwa razy dziennie rano i wieczorem na oczyszczoną skórę twarzy. I takim oto tanim sposobem możemy przygotować tonik, który pomoże nam w borykaniu się z trudną cerą.

Samodzielnie z czarnuszki możemy wykonać także peeling ale o tym innym razem.  Na rynku dostępne są także oleje i mydła z czarnuszki.
Cena czarnuszki to około 4zł za 50g (ja swoją kupiła w sklepie Zielarskim)

Ciekawe jestem czy któraś z Was stosuje lub stosowała czarnuszkę. Koniecznie dajcie mi o tym znać. 

Do następnego !




9 komentarzy:

  1. Kurcze w moim mieście nie mam sklepu zielarskiego, a szkoda..

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam czarnuszki, ale ostatnio zainteresowały mnie domowe kosmetyki więc ten tonik chętnie bym zrobiła. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie ją kupić. Pomimo, iż nie mam problemów trądzikowych i tak chętnie od czasu do czasu użyję antybakteryjnego toniku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio coraz bardziej przekonuję się do takich naturalnych kosmetyków robionych samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. WSPANIAŁOŚCI

    pozdrawiam:* i życzę wspaniałej majówki
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  6. W ogóle nie znam czarnuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. słyszałam o niej, ale nigdy nie miałam styczności ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że o niej nie słyszałam, kiedy miałam problem z trądzikiem!
    Super blog. :)
    Pozdrawiam, Klaudia.. X

    http://klaudiakulakowska.blogspot.ie/

    OdpowiedzUsuń