Natka piertuszki - pozytywny wpływ na nasze zdrowie ! - Koktajl z natki pietruszki

Dziś ma dla Was post o natce pietruszki a dokładniej pisząc o jej właściwościach. Zapraszam do lektury ;)
Natkę pietruszki zna pewnie każdy. Jednak nie wszyscy wiedzą o jej dobroczynnym działaniu.  Natka pietruszki posiada min. witaminę A, C  polecana jest przy wielu schorzeniach.



Na co działa natka pietruszki ?

Od lat polecana jest przy oczyszczaniu organizmu, właśnie koktajle z natką pietruszki polecane są także przy diecie oczyszczającej.  Oczyszcza ona nerki i drogi moczowe. Polecana jest także przy problemach żołądkowych min.  ułatwia trawienie, usuwa nadmiar wody z organizmu.  Dzięki witaminie A, wzmacnia wzrok.

Czy natka pietruszki jest łatwo dostępna ? 

Jest łatwo dostępna. Natkę pietruszki bardzo łatwo się uprawia, nie jest ona wymajająca. Co roku w moim rodzinnym ogrodzie jest jej pod dostatkiem. Można ją też łatwo dostać na warzywnym bazarze czy zwykłym sklepie.  Jednak ta kupiona w supermarkecie może Wam długo nie wytrzymać.

Natkę pietruszki warto dodawać także do sałatek, szczególnie w okresie zachorowań ze względu na dużą zawartość witaminy C.

Szybki przepis na koktajl z natki pietruszki

Nie tylko oczyszczający organizm ale także świetnie wpływający na stan naszych włosów i skóry!

Do przygotowania koktajlu potrzebne nam będą:
- blender
- 1 jabłko
- pęczek natki pietruszki 
- sok z cytryny 
- szklanki wody 
- opcjonalnie : miód, siemię lniane itp. (w zależności od tego na co mamy ochotę)

Natkę płuczemy, jabłko obieramy i kroimy w drobną kostkę, wrzucały do wysokiego pojemnika zalewamy dokiem z cytryny i wodą, dodajemy opcjonalnie dodatkowe rzeczy i gotowe !
Prawa, że proste !:)
Idealnie sprawdzi się na po świąteczne oczyszczenie organizu ;)

P.S Przypominam Wam też o świątecznym rozdaniu -->tutaj to już ostatni dzień !:)

Do następnego!

12 komentarzy:

  1. ja robiłam go, ale smak jest dziwny jak dla mnie :D ważne, że zdrowe :) zamierzam robic ten koktajl ale dodawac jeszcze trochę szpinaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam zblendowaną natkę peitruszki tlyk oz wodą i cytryną - taki napój smakuje mi najlepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Samej natki nie lubię. Tylko jako dodatek to wtedy zjem.

    OdpowiedzUsuń
  4. ja lubię pietruchę i takie koktajle tylko jestem leniem w kwestii przygotowania :)

    ps.
    Przy miniaturce, zanim weszłam do Ciebie przeczytałam w pośpiechu "podryw na koktajl z pietruszki" :D

    OdpowiedzUsuń
  5. z chęcią, jednak u mnie cięzko aby samemu sobie przygotowywać takie pyszności :)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie koktajle z dawką witamin!

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robię taki koktajl dodając jeszcze banana :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Nienawidzę smaku natki pietruszki. Zawsze wyławiam z zupy, nie jem gdy zawierają ją sałatki.. Odkąd naczytałam się o zdrowotnych właściwościach, to... nic się nie zmieniło. Jedyne co to czasem robię wodę pietruszkową, ale zapach jest ble :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Spróbuję. Ja odkryłam ostatnio też oczyszczający sok z 1 kiwi i 1 pomarańczy (w wyciskarce) akurat na 1 szklankę i jaką pyszną :) Miąższ stal się atutem (co mi nie odpowiadało przy samym soku z pomarańczy)

    OdpowiedzUsuń