Ciasteczka owsiane !

Dziś mam dla Was przepis na zdrowe, owsiane ciasteczka. Podobny przepis był już kiedyś na blogu, dziś go trochę urozmaiciłam. Owsiane ciasteczka to zdrowa i szybka przekąska. A może i pomysł na drugie śniadanie ?




Do przygotowania owsianych ciasteczek potrzebne nam będą następujące składniki:
- płatki owsiane (całe opakowanie )
- 2 łyżki siemia lnianego
- 1 łyżka miodu
- garść żurawiny suszonej
- garść rodzynek
- 1 płaska łyżeczka cynamonu
- 2 łyżki otrąb
- suszone śliwki
- odrobina sezamu
- migdały

Podstawą w tych ciasteczkach są płatki owsiane, resztę składników możemy zamieniać, dodawać według uznania.



Przygotowanie, jest banalnie proste i nie wymaga dużo czasu. 

Płatki owsiane zalewamy odrobiną  przegotowanej ale nie ciepłej wody, odstawiamy na 10 minut. Tak aby płatki się skleiły. Suszone śliwki kroimy w drobną kosteczkę. Do płatków dodajemy łyżkę miodu i resztę składników. Wszystko dokładnie mieszamy. W tym czasie nastawiamy piekarnik na 160 stopni.  Ciasteczka formujemy według uznania i wykładamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Tak przygotowane ciasteczka pieczemy przez ok. 35-40 min. Należy odczekać aż przestygnął i możemy śmiało próbować ;-)

Prawda, że przepis jest banalnie prosty ?
Chcecie aby takie łatwe przepisy na zdrowe smakołyki pojawiały się częściej? ;)
M.

20 komentarzy:

  1. Takie ciasteczka mogłabym jeść codzienne ! Mniam!
    _______________
    www.justynapolska.com
    Fashion&Beauty Expert

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie ! Ja kiedyś robiłam podobne i coś mi nie wyszło :/

    I oby więcej takich postów :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie ciasteczka owsiane, ale te, w których podstawą jest zblendowany banan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o takich jeszcze nie próbowałam :) wypróbuje !:P

      Usuń
  4. Mój chłopak bardzo lubi płatki owsiane, więc może zrobię dla niego :D

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasteczka owsiane mogłabym jeść i jeść!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam taką formę drugiego śniadania. ciastka owsiane, batony daktylowe ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Owsiane najlepsze jakie istnieją! *_* zjadam tonami!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie takie proste i sprawdzone przepisy ;-) ;-) na pewno wyprobuje!

    OdpowiedzUsuń
  9. musze wypróbowac ten przepis *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubię takie ciastki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam i czesto robie dla mojej rodzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. omnomnom, mam ochotę wypróbować :) Zapraszam do siebie na konkurs!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają przepysznie! Kradnę przepis!
    Pozdrawiam,
    Urban Vagabond

    OdpowiedzUsuń