Olej kokosowy idealny na włosy, skórę i paznokcie !

Jakiś czas temu przeglądając posty na blogu zauważyłam, że mało pisałam o olejach które stosuje lub stosowałam na włosach. Myślę, że posty o olejach do włosów to ciekawy pomysł na cykl,  nie tylko dla Was ale i dla mnie. Za jakiś czas będę mogła przypomnieć sobie jak dany olej wpływał na włosy i czy byłam z niego zadowolona. Na pierwszy rzut idzie olej kokosowy. Znany jest nie tylko w pielęgnacji ale używany także w kuchni. To ciekawy i wielozadaniowy produkt.  Uznawany za najzdrowszy olej na świecie! Olej ten bogaty jest w kwasy tłuszczowe oraz witaminy takie jak C, E, B1, B2, B3, B6, kwas foliowy, potas, wapń, magnez, żelazo, fosfor i cynk.





Jakie stosować w pielęgnacji olej kokosowy ?   Na włosy, skórę i paznokcie!

Olej kokosowy dobrze sprawdzi się jako serum do paznokci i rąk. Doskonale poradzi sobie z suchą i problematyczną skórą. Ciekawym pomysłem wykorzystania olejku kokosowego w pielęgnacji jest przygotowanie peelingu na bazie olejku
Jak to zrobić ? To proste ! 
Niewielką ilość oleju kokosowego przełóż do miseczki dodaj cukier i wymieszaj.  A powstałą mieszankę nałóż na skórę dłoni, ciała czy stopy. Delikatnie masując.

Na włosy 
Olej kokosowy dobrze sprawdzi się nałożony na włosy na około 1-2 godziny przed myciem. Nakładam go zazwyczaj na włosy, zakłam czepek i ręcznik lub po prostu wiąże włosy w koczek tak aby mi nie przeszkadzały. Nie polecam zostawiać oleju kokosowego na noc zauważyłam, ze moje włosy nie przepadają za tą formą pielęgnacji. 
Olej kokosowy możemy stosować też do zabezpieczania końcówek jako serum.  Wystarczy niewielką ilość oleju rozetrzeć w dłoniach i nałożyć na końcówki włosów, tak aby chronić je przed uszkodzeniami w ciągu dnia.
Olej kokosowy sprawdzi się też dobrze w połączeniu z innymi olejami np. olej kokosowy+ olej lniany.
Wadą oleju kokosowego jest fakt, że może puszyć włosy wysoko porowate! 

Jestem ciekawa jakie są Wasze doświadczenia z olejem kokosowym ?

12 komentarzy:

  1. Ja użyłam raz go na włosy i była miłość :D Muszę koniecznie zakupić swój olej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam olej kokosowy, używam go głównie na włosy i jako balsamu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do niedawna tylko moja skóra kochała olej kokosowy, ale w tym miesiącu okazało się, że kochają go również moje włosy! Uwielbiam go :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety jeszcze nie miałam okazji przetestowac. Z chęcią przetestuje i zobaczymy na co najbardziej bedzie działał.

    OdpowiedzUsuń
  5. To mój ulubiony olej :) Zarówno w kuchni jak i w pielęgnacji...Zabrałabym go ze sobą jako 1 z 3 rzeczy na bezludną wyspę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie niestety nie sprawdził się. A to dlatego ,że jak wspomniałaś w poście mam wysokoporowate włosy i wywołuje puch. Jednak świetnie sprawdza się w formie pilingu na dłonie.

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś go nie znosiłam :) a teraz jest w czołówce!

    OdpowiedzUsuń
  8. Olej kokosowy kupiłam na początku włosomaniactwa, jeszcze wtedy niewiele wiedziałam, więc źle go używałam ;p jestem ciekawa jak sprawdziłby się teraz ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. zastanawiam się właśnie nad kupnem... dzięki za recenzję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio rzadko kiedy sięgam po olejek kokosowy, ale swego czasu bardzo lubiłam go stosować do olejowania włosów. Mam ochotę wypróbować go również w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Olej kokosowy raczej nie dla mnie, u mnie pewnie skończyłoby się szopą :)

    OdpowiedzUsuń