Suchy szampon ze skrobi ziemniaczanej

Dzisiejszy post powstał z potrzeby chwili i dotyczyć będzie suchego szamponu z mąki ziemniaczanej.  Taki domowy suchy szampon jest tani, skuteczny a dodatkowo bezpieczny dla skóry głowy i włosów.



Skrobia ziemniaczana jest znana w kosmetyce nie od dziś. Dobrze sprawdzi się jako puder matujący, dodatek do maseczek czy zasypek do niemowląt.

Skrobia ziemniaczana – jako suchy szampon, jak stosować ?

Łyżeczkę mąki ziemniaczanej nałóż na talerzyk. Następnie opuszkami palców nanieś skrobię ziemniaczaną delikatnie na skórę głowy i włosy, które potrzebują odświeżenia.  Pozostaw na około 1-1,5 min a na koniec przeczesz włosy.

Taki suchy szampon świetnie sprawdzi się na włosach blondynek. W przypadku brunetek i szatynek może pozostawić lekki biały nalot. Łatwo temu zaradzić, dodając szczyptę prawdziwego kakao do mąki.
Oczywiście, jak we wszystkim trzeba znać umiar. A suchy szampon może pomóc w nagłych przypadkach.
Włosy po użyciu mąki ziemniaczanej są oczyszczone.  Moim zdaniem efekt jest inny niż po sklepowym suchym szamponie jednak równie dobry, naturalny a dodatkowo bezpieczny dla skóry głowy !

Stosowałyście suchy szampon ze skrobi ziemniaczanej ?  Co o nim sądzicie?

24 komentarze:

  1. Ja raz użyłam i nigdy więcej :P Pech chciał że po użyciu złapał mnie deszcze i pozostałości szamponu zamieniły się w papkę na włosach hahah :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dobrze wiedzieć, że nie radzi sobie w każdej sytuacji :)

      Usuń
    2. ojeeeeny najgorzeeeej ;o

      Usuń
  2. Używałam, ale bez deszczowej kąpieli i efekt był nawet zadowalający ;) Jednak wolę zdecydowanie Batiste ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam zawsze gotową małą porcję :) Mieszam z ciemnym, 100% kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten sposób, prosty i tani, no i bezpieczny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie stosowałam w ten sposób skrobii ziemniaczanej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam o tym sposobie, ale bardzo mnie zaciekawił :) Bardzo ważna dla mnie jest pielęgnacja włosów, a Twój pomysł wydaje się super. Pozdrawiam i obserwuję
    http://aniaanaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. jeszcze nie testowałam ,fajny sposób - tani :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jakoś nie mogę przekonać się do takich specyfików, włosy muszę umyć codziennie szamponem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja jestem jakoś nadal przeciwna tym suchym szamponom

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja wolę myć włosy codziennie :) Bo po jednym dniu wyglądają strasznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja jednak wole drogeryjne suche szampony

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja nie mogę używać suchych szamponów, a skrobi nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem szatynką, więc pomysł nie dla mnie. Kakao na włosy bałabym się użyć, mogłoby się sypać w ciągu dnia i zabarwić skórę głowy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. sposób ciekawy, ale raczej się nie odważę ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zabrakło mi batiste i postanowiłam spróbować (na ciemne włosy) nie było tak źle ale wole 100 bardziej batiste (zapach, pewność i objętość)

    OdpowiedzUsuń
  16. Słyszałam już o tym sposobie, ale dotąd nie testowałam... Kiedyś muszę spróbować;)

    OdpowiedzUsuń