Miesiąc naturalnej pielęgnacji - żel lniany !


Miesiąc naturalnej pielęgnacji nie mógłby się odbyć bez ulubieńca wszystkich kręconowłosych włosomaniaczek. A o kim mowa ? Oczywiście o żelu lnianym.


  
Pewnie każda posiadaczka kręconych włosów miała z nim do czynienia.  Nie jednokrotnie ujarzmiał moje włosy dzień od mycia, kiedy loki i fale nie były zbyt okazała i odkształcone po nocy.  

Jak przygotować żel lniany ?

Przyrządzenie go jest banalnie proste.  Wystarczy  około pół szklanki wody zagotować razem z łyżką siemienia lnianego. Na małym ogniu, co chwilę mieszając aby ziarenka nie przywierały do garnka.  Następnie oddzielić ziarenka od powstałego glutka, wystarczy małe sitko, i gotowe. Tak przygotowany żel lniany możemy stosować do układania loków i fal. Ale nie tylko, zazwyczaj gdy mam dość żelu resztę glutka z siemienia dodaję do ulubionej maski i pozostawiam na włosach. Ten sposób nada się nie tylko dla kręconowłosych.


Na blogu nie raz pojawiał się już żel z siemienia lnianego, jeden z popularniejszych postów 

Ciekawa jestem jakie są wasze pomysły na naturalną pielęgnację ? 
M.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam glutek i nie widze juz zycia bez niego. 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od niedawna właśnie odkrywam właściwości nakładania siemienia lnianego na włosy. Włoski ładnie się po nim kręcą i są nawilżone :D Planuję też stosowanie siemienia wewnętrznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę, muszę koniecznie wypróbować ten domowy żel :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Metoda mi nie znana :) Chyba warto się z nią zapoznać :)
    Masz piękne włosy <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż za piękne włosy :-) O tym żelu słyszę po raz pierwszy;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, bardzo dziękuję za komentarz pod moim ostatnim wpisem. Niestety coś strasznie namieszałam w ustawieniach i musiałam dodać go jeszcze raz. Nie chcę, żeby Twój komentarz przepadł, więc przeklejam go tu i będzie super, jeśli po prostu dodasz go jeszcze raz: http://www.lusterko.net/2016/07/czy-warto-wydac-80-z-na-mleczko-do-ciaa_4.html

    „Raczej staram się kupować tańsze produkty do pielęgnacji, szczególnie lubię poszukać nowości w Pigmencie na ul. Długiej ;) tam zawsze udaje mi się kupić coś ciekawego w przystępnej cenie ;)”

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o nim i planuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam żel lniany - najlepszy nawilżacz moich włosów i chyba Twoich również, bo wyglądają świetnie;)

    OdpowiedzUsuń