Przepis na .... ciasto bananowo-malinowe !

Tak jak Wam obiecywałam na blogu będą pojawiać się przepisy. Dziś przepis na szybkie ciasto dietetyczne, bananowo- malinowe. Zwane też chlebkiem bananowym.  Na przepis zwróciłam uwagę na jednym z vlogów Laury, którą na pewno znacie :). To nie pierwszy raz kiedy, skusiłam się na pokazywane przez nią przepisy, dlatego wiedziałam, że warto go wypróbować. Ciasto to sprawdzi się jako deser i szyba przekąska w ciągu dnia, czy po prostu II śniadanie.



Do przygotowania potrzebne będą następujące składniki :

1,5 szklanki mąki żytniej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczanej
3 banany 
0,5 szklanki oleju kokosowego
1 jajko
2 kopiaste łyżki cynamonu
1,5 łyżki miodu
Garść malin


Przygotowanie:

1. Banany kroimy na plasterki i wrzucamy do dużej miski, następnie ugniatamy je widelcem.
2. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni.
3. Do miski z bananami dodajemy mąkę, proszek,sodę, cynamon, miód i mieszamy. Ja do dokładnego wymieszania użyłam miksera, można też połączyć produkty w blenderze.
4.Dodaję rozpuszczony olej kokosowy. UWAGA: olej kokosowy wystarczy postawić w ciepłym miejscu na kilka minut tak aby sam zmienił konsystencję na ciekłą.
5. Wszystko dokładnie mieszamy na masę o jednolitej konsystencji.
6. Dodajemy maliny po czym delikatnie mieszamy, do tego wystarczy łyżka.
7.Powstałą maskę przekładamy do foremki, ja użyłam 2 foremek silikonowych "keksówek".
8. Pieczemy około 50 minut w wcześniej rozgrzanym piekarniku.

W oryginalnym przepisie nie było miodu, ja jednak lubię słodkie desery dlatego zdecydowałam się dodać miód, oczywiście można zrobić bez miodu wyjdzie mniej słodkie ale również dobre ;) Ciasto malinowo-bananowe to świetny pomysł nie tylko na deser ale i na II śniadanie, czy przekąskę do kawy, szczególnie dla osób będących na diecie.

Jestem ciekawa czy podobają Wam się takie przepisy i czy z nich korzystacie ?
M.

10 komentarzy:

  1. O
    Tej porze oglądanie takie pyszności powinno być zabronione :) hehe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudnie i jest proste do zrobienia - muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. jakie cudne jakie piękne omomom zjem monitor;D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie i zapewne też tak smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak cudownie, przepis z mąką żytnią! :D i malinami oczywiście :) zrobiłaś mi smaka i z pewnością wypróbuję, choć u nas już z malinami różnie i są bardzo drogie;( (przydałoby się mieć swoje;P) Ale myślę, że jakieś inne owocki też się sprawdzą, jak myślisz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że inne owoce też będą super ;-) ja akurat miałam maliny w ogrodzie, teraz planuje wypróbować z borówkami bo właśnie mi się zaczynają ;-)

      Usuń
  6. Uwielbiam przeglądać przepisy na takie dobre ciasta :)

    OdpowiedzUsuń