Proste czy kręcone? – Różnice w pielęgnacji włosów

Mamy do czynienia z różnymi typami włosów, tak jak każdy z nas jest inny tak samo jest z włosami. Każde włosy są inne. Jednak aby ułatwić sobie ich pielęgnację warto zapoznać się  z ich strukturą i typem.


Jeszcze do niedawna w mojej pielęgnacji włosów nie zwracałam uwagi na ich typ. I traktowałam je tak samo jak włosy proste. I to był największy błąd. Włosy były spuszone, falowane a loki bezkształtne.  Od czasu kiedy zaczęłam zagłębiać się w pielęgnację włosów kręconych,  zauważyłam jak włosy zaczynają się zmieniać, lepiej układać. Są mniej spuszone i ładnie błyszczą.
Włosy kręcone i  falowane  są zupełnie inny niż proste i nigdy nie będą miały takiej samej struktury jak proste. Lubią wycinać „psikusy”.  Trzeba traktować je inaczej niż proste.  Są delikatniejsze, podatniejsze na czynniki zewnętrzne.  Wymagają od ich posiadaczek  poświęcania im więcej uwagi. Najłatwiejszym sposobem jest je po prostu pokochać !:-)
A po za tym warto zwracać uwagę na kilka podstawowych wręcz banalnych czynności.  Zacznijmy od początku.

Czesanie
Włosy kręcone w przeciwności do prostych nie lubię czesania ich na sucho. Czym się odwdzięczą ? Jednym wielkim puchem.  Włosy kręcone należy czesać na mokro. Do samego czesania najlepiej sprawdzi się grzebień z szeroko rozstawionymi  zębami.  W szczególności drewniany.

Odżywianie

Włosy kręcone i falowane są z natury suche przez co wymagają odpowiedniego nawilżenia. Warto zaprzyjaźnić się też z metodą OMO.  Ważne jest także olejowanie dzięki któremu włosy  z natury suche i matowe będą błyszczące i odżywione.

Suszenie (suszarka z dyfuzorem)

To etap, który przysparzał mi najwięcej problemów. Tak jak w lecie nie miałam problemu z pozostawieniem włosów do naturalnego wyschnięcia, tak w momencie, kiedy nie miałam czasu zawsze sięgałam po suszarkę.
Jeśli musimy zdecydować się na użycie suszarki warto zdecydować się na suszarkę z dyfuzorem, dzięki której włosy będą układać się dużo lepiej. A loczki nabiorą kształtu. Nie warto zniechęć się po pierwszym użyciu, jak to mówią trening czyni mistrzem.

źródło zdj :google.pl


Modelowanie

To chyba najważniejszy z punktów.  Włosy kręcone wyglądają 1000 razy  lepiej kiedy są wymodelowane. A jeszcze kiedy zrobimy to w odpowiedni sposób i nie zlepimy ich nadmiarem produktów do stylizacji gwarantuje Wam będą wyglądać zdecydowanie lepiej. To ważny punkt i lepiej go nie pomijać. Nie wymaga dużo czasu a może odmienić wygląd naszych fal i loków.  O pierwszym podejściu do żelu pisałam tu

Jestem ciekawa jakie są Wasze uwagi dotyczące różnic w pielęgnacji włosów kręconych i prostych.
M.

8 komentarzy:

  1. Ja myślę, że proste włosy też często są suche - sama niestety jestem posiadaczką takich właśnie włosów ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobają mi się kręcone włosy, jednak ich pielęgnacja bywa trudna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o tym samym pomyślałam :)
      Wiedząc o tym, że ciężej pielęgnować jest włosy kręcone, jak widzę na ulicy piękne loczki to doceniam je jeszcze bardziej :)

      Usuń
  3. Ja od jakiegoś czasu staram się pokochać moje kręcone włosy, co czasami jest baaardzo trudne, zwłaszcza gdy nie układają się tak jak bym tego chciała :) No i rozplątywanie kołtunów- dla mnie masakra.

    OdpowiedzUsuń
  4. no niestety o włosy kręcone trzeba dbać troszkę uważniej - ale za to jak pięknie potem wyglądają :)
    sama długo wzbraniałam się przed stylizacją żelem, ale teraz uwielbiam efekt jaki daje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kręcone włosy wymagają jednak więcej niż te proste. Ale za to są (według mnie) piękniejsze! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam włosy proste, ale kręcone jednak wymagają większej uwagi. :)

    OdpowiedzUsuń