Jak dbać o włosy jesienią ?

W okresie jesienno-zimowym nasze włosy narażone są na uszkodzenia dużo bardziej niż w innych okresach roku. Noszenie szalików, swetry, czy przypadkowe uszkodzenia zamkami od kurtki. To tylko nieliczne z czynników, które wpływają na uszkodzenia włosów w tym okresie. Przez to powinnyśmy dbać o nasze włosy bardziej niż wiosną i latem. Odpowiednia pielęgnacja, zabezpieczanie końcówek a przede wszystkim spinanie włosów powinny pomóc przetrwać czas jesieni. 



Na co warto zwrócić szczególną uwagę:

1.Zabezpieczanie końcówek, do tego świetnie sprawdzi się silikonowe serum lub kilka kropel ulubionego oleju. Włosy zabezpieczone serum, będą lepiej znosić kontakt z szalikami czy otarcia kurtką.

2.Wzmocnienie włosów.  W okresie  jesiennym dużo osób skarży się na wzmożone wypadanie włosów. Warto temu zaradzić i wzmacniać cebulki włosów wcierkami.  U mnie w tym roku padło na wcierkę- serum Babuszki Agafii. Dobrym rozwiązaniem będzie także wcierka Jantar czy domowa wcierka z kozieradki.

3. Upinanie włosów. Jesienią kiedy często nosimy szaliki czy kominy, nie wpływa to pozytywnie na stan naszych włosów. Warto częściej zdecydować się na upięcia, zwykły koczek wystarczy ;)

4.Olejowanie.  Warto też regularnie stosować oleje. Latem przy upale nie zawsze mamy ochotę sięgać po oleje.  Dobrym pomysłem jest powrót do olejowania  w ten sposób włosy będą nawilżone i mniej narażone na zniszczenia. 



5.Podcięcie końcówek po lecie.  W moim przypadku to punkt obowiązkowy. Zawsze po lecie decyduję się na lekkie podcięcie końcówek.  Włosy będą wzmocnione a dodatkowo pozbędziemy się zniszczonych słońcem końcówek.

6.Wzmocnienie od wewnątrz.  Włosy warto wzmacniać nie tylko od zewnątrz.  Suplementy to jeden z ważniejszych punktów w jesiennej pielęgnacji. Jeśli nie lubicie tabletek, warto pić np. herbatki z pokrzywy, które dobrze działają nie tylko na włosy ale także skórę i paznokcie. 

To kilka z punktów, które uważam, że warto wprowadzić do swojej jesiennej pielęgnacji.  Może coś pominęłam ? Chętnie poczytam Wasze pomysły na jesienną pielęgnacje włosów. 
M.

12 komentarzy:

  1. Mam zamiar wcielić wszystkie te rady w życie :) Zimne miesiące to idealny moment, aby konkretnie o siebie zadbać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie więcej czasu spędzamy w domu to idealny moment żeby zadbać o siebie :)

      Usuń
  2. Świetny post, mi ciągle schodzi z olejowaniem, ale muszę zacząć robić je regularnie jeśli chcę widzieć efekty.
    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie w tej regularności zawsze jest największy problem :) Wytrwałości życzę :)

      Usuń
  3. Jak ja bym miała podciąć moje włosy to sięgały by mi pewnie uszu; (

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja właśnie zabrałam się za wcieranie Jantar. Muszę trochę poratować moje włosy, które są w tragicznym stanie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie Jantar bardzo dobrze działa :)

      Usuń
  5. W 6 powinno byc od wewnątrz;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujność :) już poprawione :) Miłego dnia !

      Usuń
  6. Używam oleju kokosowego oraz oliwy z oliwek. Oba się u mnie dobrze sprawdzają :)
    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och... Nie cierpię jesieni jeśli chodzi o włosy. Głównie dlatego, że ciągle pada deszcz, a włosy wystające spod czapki nieustannie się moczą :( A nie lubię ich wiązać, czy całych chować pod kurtkę, bo mam wrażenie, że pod kurtką tylko się ocierają i kołtunią.
    Stosuję jednak wszystkie punkty, które podałaś, poza upinaniem :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń